• حساب کاربری
    • ۱- آیا می توانم اطلاعات کاربری (ایمیل، شماره تلفن و ...) خود را ویرایش کنم؟

      بله، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه حساب کاربری خود، اطلاعات خویش اعم از (شماره تلفن و ...) را ویرایش کنید.

      نکته:در صورتی که کاربران فروشگاه اپل نیاز به تغییر و ویرایش کد ملی خود داشته باشند می‌توانند از طریق همان ایمیلی که ثبت نام نموده اند به آدرس CS@apple.ir ایمیلی ارسال و درخواست خود را مبنی بر ویرایش کد ملی همراه با اسکن پشت و روی کارت ملی و شناسنامه اعلام نمایند. چنانچه امکان دسترسی به ایمیل برای کاربران وجود نداشته باشد، به دلیل حفظ اطلاعات کاربری، صیانت از حقوق مشتری، افزایش میزان امنیت و اعتماد، هیچگونه امکانی برای تغییر و ویرایش کد ملی وجود ندارد و کاربر باید مجدداً با ایمیل جدید در Apple.ir ثبت نام نماید.

      توجه: فروشگاه اپل جهت بالا بردن امنیت سایت و همچنین امنیت اطلاعات کاربران خود، امکان ویرایش ایمیل ثبت نامی را میسر نساخته است.

    • ۲- آیا می‌‏توانم تاریخچه خریدهای خود (تمامی خرید های انجام شده) را مشاهده کنم؟

      بله، کاربران فروشگاه اپل می‌توانند با مراجعه به صفحه حساب کاربری، قسمت تاریخچه خرید، تمامی خریدهای انجام شده خود را مشاهده کنند.

    • ۳- آیا می‌‏توانم گزارش سفارشات خود (تمامی سفارشات اعم از لغو شده، ارسال شده و ...) را مشاهده کنم؟

      بله، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه حساب کاربری، قسمت گزارش سفارشات، تمامی گزارشات خریدهای خود (اعم از سفارشات لغو شده، سفارشات ارسال شده و ...) را مشاهده کنید.

    • ۴- چرا با وجود ارسال درخواست جهت تغییر رمز حساب کاربری، تاکنون هیچ لینکی برای من ایمیل نشده است؟

      این امکان وجود دارد که ایمیل حاوی لینک تغییر رمز حساب کاربری، به عنوان هرزنامه در صندوق Spam یا Junk ذخیره شده باشد. لذا نسبت به مشاهده و بررسی صندوق Spam/Junk ایمیل خود اقدام فرمایید.

  • ثبت سفارش و پیگیری آن
    • ۱- من مشتاق به خرید از فروشگاه اپل هستم؛ با این وجود همچنان نسبت به خرید اینترنتی تردید دارم. چگونه از خرید کالا و تحویل آن از فروشگاه اپل اطمینان حاصل کنم؟

      با توجه به سابقه و تجربه این مجموعه در دنیای تجارت الکترونیک و همچنین دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی، این امکان فراهم شده است که کاربران با خیالی راحت اقدام به خرید و استفاده از خدمات فروشگاه اپل کنند. مجوز نماد اعتماد الکترونیک، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطبیق نحوه عملکرد آن با قوانین و مقررات، صادر و اعطا شده است. کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی و نظارت این سازمان قرار دارد. کاربران فروشگاه اپل می‌توانند با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در پایین صفحات سایت از جعلی نبودن و اعتبار آن اطمینان حاصل نمایند. این مجموعه، علاوه بر نماد اعتماد الکترونیک، دارای نماد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. این نماد اعتماد خریداران در این فروشگاه بوده و کاربران فروشگاه اپل می‌توانند بدون هیچ گونه تردید و خللی نسبت به خریدی امن و دریافت سرویس و خدماتی پایدار و مداوم اقدام نمایند. ستاد ساماندهی وب سایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایت Apple.ir را در طبقه بندی سایت های فروشگاهی منطبق بر خدمات مشتری محور، ایمن و مسئولیت پذیر و معتبر قرار داده است و نشانگر انطباق عملکرد این وب سایت با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

    • ۲- آیا می توانم پس از خرید کالا، وضعیت آن را پیگیری کنم؟

      بله، شما می‌توانید پس از نهایی شدن سفارش خود با مراجعه به صفحه حساب کاربری، قسمت پیگیری خرید، با وارد کردن کد پیگیری خرید خود از وضعیت کالای خریداری شده مطلع گردید.

    • ۳- در صور‌ت تمایل به خرید از فروشگاه اپل، باید حتماً به عضویت سایت دربیایم؟

      بله؛ با وجود این که کاربران می‌توانند کالای مورد علاقه خود را به سبد خریدشان اضافه کنند، اما جهت ثبت سفارش و نهایی کردن آن، باید ابتدا در سایت Apple.ir ثبت نام کرده و سپس اقدام به خرید کالای مورد نظر خود نمایند. عضویت در سایت موجب بهره مندی بیشتر کاربران از خدمات ارائه شده توسط فروشگاه اپل می گردد.

    • ۴- آیا می توانم با حساب کاربری خود خریدی به نام شرکت یا سازمان خود انجام دهم و فاکتور رسمی به نام شرکت یا سازمان دریافت کنم؟

      بله، فروشگاه اپل این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده است که بتوانند فاکتور خرید خود را به نام سازمان، شرکت و ... صادر کنند. برای این منظور کاربران باید نام و دیگر مشخصات شرکت و یا سازمان مورد نظر را در اطلاعات تکمیلی وارد کرده و در مرحله نحوه ارسال کالا و پرداخت، آدرس شرکت و یا سازمان خود را به عنوان گیرنده سفارش وارد کنند.

    • ۵- چگونه می توانم سفارش خود را تغییر داده و یا لغو کنم؟

      شما می‌توانید پیش از نهایی شدن سفارش خود و پرداخت هزینه آن، سفارش خود را تغییر داده و کالای جدیدی را انتخاب کنید. در صورتی که سفارش خود را نهایی کرده باشید، باید بلافاصله با واحد امور مشتریان تماس بگیرید و درخواست تغییر و یا لغو خرید خود را به کارشناسان فروشگاه اپل اطلاع دهید. اما چنانچه کالا ارسال شده باشد، میبایست از پذیرش و دریافت سفارش خود از مأمور اداره پست خودداری کنید. چنانچه کالا را تحویل گرفته باشید، در صورتی که بسته بندی کالا باز نشده باشد امکان تغییر و یا لغو سفارش پس از هماهنگی با فروشگاه اپل وجود دارد.

    • ۶- آیا می توانم برای فرد دیگری از فروشگاه اپل خرید کنم و سفارشم را برای وی ارسال کنم؟

      بله، شما می‌توانید پس از انتخاب کالا، در مرحله نحوه ارسال کالا و پرداخت، آدرس و مشخصات شخص دیگری را وارد کرده و انتخاب کنید تا سفارش به عنوان هدیه یا به صورت عادی برای فرد مورد نظر ارسال گردد.

    • ۷- آیا می توانم با خرید کالایی از سایت فروشگاه اپل آنرا به عنوان هدیه برای فرد دیگری ارسال کنم؟

      بله، شما می‌توانید پس از انتخاب کالا، در مرحله نحوه ارسال کالا و پرداخت، کالای خریداری شده خود را با بسته بندی مخصوص هدیه انتخاب نموده و به آدرس و مشخصات شخص دیگری ارسال کنید.

    • ۸- چنانچه بخواهم برای فرد دیگری از فروشگاه اپل خرید کنم، فاکتور فروش آن نیز به همراه کالا برای گیرنده فرستاده خواهد شد؟

      در صورتی که کاربر پس از نهایی کردن خرید خود، تقاضای دریافت فاکتور رسمی را از طریق ارتباط تلفنی با واحد امور مشتریان این مجموعه اطلاع دهد، فروشگاه اپل ملزم به ارسال فاکتور فروش به همراه کالای ارسالی می‌باشد، در غیر این صورت کالا بدون فاکتور ارسال می گردد.

    • ۹- امکان ثبت سفارش برای من در تمامی ساعات وجود دارد؟

      بله، شما می توانید در تمامی ساعات شبانه روز و در هفت روز هفته سفارشات خود را ثبت کنید.

    • 10- در صور‌ت انتخاب و سفارش کالا از تأمین کننده ای غیر از سیب طلایی هوشمند، چگونه می توانم از خدمات پس از فروش آن ها بهره مند شوم ؟

      چنانچه کاربران این سایت کالایی را از تأمین کننده ای غیر از سیب طلایی هوشمند خریداری کرده باشند مسئولیت خدمات پس از فروش و سایر خدمات موجود، بر عهده تأمین کننده آن کالا می باشد و این مجموعه هیچگونه مسئولیتی در قبال آن کالا نخواهد داشت.

  • محصولات فروشگاه اپل
    • ۱- در صورتی که برای خرید کالای خود نیاز به کمک داشته باشم، آیا امکان تماس با فروشگاه اپل جهت گرفتن مشاوره وجود دارد؟

      بله، شما می توانید در هنگام خرید کالا و یا شخصی سازی کالای خود (انتخاب رنگ، میزان حافظه و ...) از طریق تماس با واحد امور مشتریان (مشاور خرید اینترنتی) و یا از طریق چت آنلاین از مشاوره کارشناسان فروشگاه اپل بهره مند شوید.

    • ۲- آیا امکان آن وجود دارد که کالایی را که من سفارش داده ام، موجود نباشد؟

      بله، امکان عدم وجود هر کدام از کالاهای عرضه شده در Apple.ir همواره وجود دارد، اما با این وجود فروشگاه اپل تمام سعی خود را می کند تا در اسرع وقت کالای مورد نظر را برای شما فراهم نماید.

    • ۳- آیا محدودیت تعداد خرید از یک کالا در فروشگاه اپل وجود دارد؟

      بله، کاربران فروشگاه اپل می‌توانند در هر خرید تنها یک تا دو عدد از هر محصول را خریداری نمایند. چنانچه کاربران، تقاضای خرید تعداد بیشتری از هر کالا را داشته باشند باید با واحد امور مشتریان تماس حاصل نموده و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

    • ۴- آیا برای شروع کار با دستگاه تازه خریداری شده اپل ، نیازی به نصب برنامه خاصی دارم؟

      خیر.محصولات الکترونیکی ارائه شده توسط این مجموعه به صورت اورجینال و پیش فرض دارای برنامه های لازم برای استفاده شما می باشد، چنانچه قصد بهره مندی از تمام کارایی های دستگاه تان را دارید می توانید با نصب برنامه های کاربردی مورد نیاز خود به این مهم دست یابید.

    • ۵- آیا در صورت خرید محصولات متداول اپل نیازی به راه اندازی اولیه دستگاه دارم؟

      بله. به دلیل نو بودن دستگاه خریداری شده، شما نیازمند به انجام تنظیمات اولیه یا همان راه اندازی به منظور استفاده از دستگاه خود می باشید. چنانچه با این فرآیند آشنایی ندارید و یا قادر به انجام آن نمی باشید می توانید با واحد خدمات پس از فروش فروشگاه اپل تماس حاصل فرمایید.

    • ۶- چگونه از اصالت کالای خریداری شده خود مطمئن شوم؟

      شما می توانید با استفاده از کارت خدمات پس از فروش ارائه شده برای هر محصول از اصالت کالای خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می‌توانید با ارسال پیام کوتاهی به همراه IMEI دستگاه خود به شماره (۰۲۱۶۲۹۷۲ )از صحت خدمات پس از فروش و اصالت کالای خریداری شده خود حاصل فرمایید.

    • ۷- چنانچه کالایی در فروشگاه اپل موجود نباشد، چه زمانی درسایت آماده عرضه خواهد بود؟

      این مجموعه تمامی سعی خود را خواهد داشت تا تمامی کالاهای ناموجود را در کمترین زمان ممکن عرضه نماید.

  • پرداخت وجه کالا
    • ۱- چگونه می توانم مبلغ کالای سفارش داده خود را پرداخت کنم؟

      شما می توانید از طریق پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین به راحتی مبلغ کالای خریداری شده خود را پرداخت نمایید.

    • 2- آیا امکان پرداخت مبلغ کالای سفارش داده شده به صورت اقساطی وجود دارد؟

      خیر؛ در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

    • 3- چنانچه پرداخت اینترنتی من موفق نباشد ولی مبلغ کالا از حساب من کسر شود، چگونه می توانم پیگیری کنم؟

      کاربران باید در این حالت با بانک متولی، تماس گرفته و مشکل خود را پیگیری نمایند.

    • 4- پرداخت اینترنتی هزینه سفارش کالا با استفاده از کارت های کدام یک از بانک ها امکان پذیر است؟

      کاربران فروشگاه اپل می‌توانند با استفاده از تمامی کارت های عضو شبکه شتاب، نسبت به پرداخت مبلغ کالای خریداری شده خود اقدام نمایند.

    • 5- آیا انجام فرآیند خرید اینترنتی کالا در سایت فروشگاه اپل، ایمن می باشد؟

      پرداخت اینترنتی در سایت Apple.ir با حداکثر راحتی و با امنیتی بالا صورت می پذیرد، لیکن کاربران باید نسبت به چند نکته بسیار مهم آگاهی داشته باشند:

      *پیش از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی از وجود نماد و آیکون قفل در قسمت بالا و سمت چپ در کنار نوار آدرس مرورگر اطمینان حاصل کنید.

      *جهت وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، از صفحه کلید مجازی صفحه پرداخت بانک استفاده کنید.

      *لطفا از وجود پروتکل امن Https به جای پروتکل Http در ابتدای آدرس نمایش داده شده در مرورگر خود اطمینان حاصل فرمایید.

  • ارسال کالای خریداری شده
    • 1- مدت زمانی که من می توانم پس از نهایی کردن سفارش، کالای خود را دریافت کنم؟

      سفارشات خود را تا قبل از ساعت 10 به ثبت رسانید ، فرآیند ارسال کالا در همان روز کاری از ساعت 14 الی 17 صورت خواهد گرفت.(ویژه سفارشات تهران)
      سفارشات خود را تا قبل از ساعت 14 به ثبت رسانید ، فرآیند ارسال کالا در همان روز کاری از ساعت 18 الی 21 صورت خواهد گرفت در غیر این صورت، فرآیند ارسال کالا در روز کاری بعدی تا ساعت 17 صورت خواهد گرفت.(ویژه سفارشات تهران)
      فرآیند ارسال کالا پس از ثبت سفارش به شهرستان مورد نظر بنابر نوع انتخاب پست (سفارشی یا پیشتاز) و موقعیت جغرافیایی مابین 24 تا 96 ساعت به طول خواهد کشید.(ویژه سفارشات شهرستان)

    • 2- آیا امکان تحویل کالای سفارش داده شده، در روز و ساعت مشخصی وجود دارد؟

      خیر، به دلیل همکاری این مجموعه با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و وجود حجم بالایی از سفارشات امکان هماهنگی و تحویل کالا در روز و ساعت وجود ندارد و تمامی زمان ها به صورت تقریبی می باشد.

    • 3- اگر هنگام تحویل کالای خریداری شده در محل حضور نداشته باشم، کالای من کجا می رود؟ چه اقدامی باید انجام دهم؟

      مأمورین پست نهایتا دو بار اقدام به مراجعه و تحویل کالا می کنند، چنانچه مشتری در نشانی اعلامی حضور نداشته باشد باید ظرف مهلت تعیین شده توسط مأمورین پست به واحد پستی مربوطه مراجعه نموده و سفارش خود را دریافت کند. چنانچه مراجعه ای صورت نگیرد، کالا به فروشگاه اپل مرجوع می گردد و در این صورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد کالا بر عهده مشتری خواهد بود. شهروندان استان تهران تنها می توانند از طریق تماس با واحد امور مشتریان فروشگاه اپل به شماره (۶۲۹۷۲-۰۲۱)، اقدام به هماهنگی جهت ارسال مجدد سفارش خود نمایند. (هزینه ارسال مجدد کالا بر عهده مشتری خواهد بود)

  • خدمات پس از فروش فروشگاه اپل
    • ۱- آیا امکان سفارش کالا بدون خدمات پس از فروش وجود دارد؟

      خیر، تمامی کالاهای عرضه شده توسط فروشگاه اپل دارای خدمات پس از فروش می باشند.

    • ۲- در چه شرایطی کالای شما شامل خدمات پس از فروش می گردد؟

      شرایط خدمات پس از فروش کالا به صورت کامل در قسمت خدمات پس از فروش و خدمات شرح داده شده است.

    • ۳- چگونه می توانم از خدمات پس از فروش کالای خود استفاده کنم؟

      شما می توانید پس از مطالعه شرایط خدمات پس از فروش در صفحه مربوط به آن، با واحد خدمات پس از فروش تماس حاصل نموده و مشکل خود را با کارشناسان فروشگاه اپل مطرح نمایید.

    • ۴- مبلغ کالای مرجوعی در چه بازه زمانی و به چه شکلی استرداد می گردد؟

      چنانچه به هر دلیلی کاربر کالای خریداری شده خود را مرجوع کند، کارشناسان فروشگاه اپل با مشتری تماس گرفته و پس از هماهنگی، مبلغ پرداختی را در بازه زمانی ۴۸ الی ۷۲ ساعت به حساب مشتری باز می گردانند.

    • ۵- آیا در صورت نیاز به مرجوع شدن کالا توسط خریدار ،هزینه ارسال آن به عهده مشتری می باشد؟

      بله.به طور کلی هزینه مرجوعی کالا به عهده کاربر می باشد. اما در صورتی که ارجاع کالای برگشتی به دلیل نقص فنی و یا ظاهری و شرایطی مشابه باشد، پس از تحویل و بررسی آن توسط کارشناسان فروشگاه اپل ،اگر دلیل برگشت کالا مورد تایید قرار گیرد، هزینه آن توسط شرکت پرداخت خواهد شد.

    • ۶- چنانچه کالای ارسال شده با آن چیزی که من سفارش داده ام مغایرت داشته باشد، چگونه می توانم این مشکل را پیگیری کنم؟

      شما باید در صورت وقوع چنین اتفاقی از باز کردن بسته بندی کالا خودداری کرده و سریعاً با واحد امور مشتریان تماس حاصل فرمایید و مشکل پیش آمده را برای کارشناسان فروشگاه اپل شرح دهید تا در اسرع وقت کار شما را پیگیری نمایند.

    • ۷- چنانچه کالای خریداری شده دارای مشکل و یا ایراد ظاهری، فنی و غیره باشد، چگونه می توانم این مشکل را پیگیری کنم؟

      کاربران باید در صورت وجود چنین وضعیتی سریعاً با واحد امور مشتریان تماس حاصل کرده و مشکل محصول خود را با کارشناسان فروشگاه اپل در میان بگذارند.

    • ۸- در صورت وجود هرگونه ایرادی هنگام تحویل کالا چگونه می توانم کالای خود را مرجوع کنم؟

      کاربران باید پس از تماس با واحد خدمات پس از فروش و هماهنگی با کارشناسان فروشگاه اپل، کالای خود را از طریق پست به آدرس ذیل ارسال نمایند.

      آدرس پستی: تهران - خیابان جهوری اسلامی - تقاطع خیابان حافظ - پاساژ چارسو - طبقه زیر همکف - پلاک A۲۴ - شرکت سیب طلایی هوشمند

      کد پستی: ۱۱۶۱۴-۱۱۳۵۷

    • ۹- چنانچه از خرید کالای خود انصراف داده باشم اما به دستم رسیده باشد، چه اقدامی باید انجام دهم؟

      کاربران باید در صورت وجود چنین وضعیتی سریعاً با واحد امور مشتریان تماس گرفته و مشکل خود را برای کارشناسان فروشگاه اپل شرح دهند و مطابق گفته های کارشناسان اقدام به پس فرستادن سفارش نمایند.

  • سیاست قیمت گذاری
    • ۱- آیا قیمت های ارائه شده برای کالاها در سایت به روز می باشند؟

      بله، تمامی قیمت های درج شده در سایت Apple.ir به صورت لحظه ای بر مبنای نوسان بازار آپدیت و به روز می شوند.

    • ۲- قیمت های ارائه شده توسط فروشگاه اپل نسبت به بازار چگونه است؟

      قیمت های ارائه شده توسط فروشگاه اپل به دلیل حذف واسطه ها، همواره جزء پایین ترین قیمت های بازار می باشد.

    • ۳- آیا خرید با تعداد بالا برای همکاران و یا سازمان ها، مشمول تفاوت قیمت می گردد؟

      بله، کاربران در صورت تقاضای سفارش تعداد بالا از هر کالا می بایست با واحد امور مشتریان هماهنگ نمایند که در این صورت شامل امتیاز تفاوت قیمت نسبت به حالت معمول می گردند.